Prestationskonsultens spännande vardag

Fredag morgon och efter dagens slut kan jag summera ännu en händelserik och omväxlande arbetsvecka, jag känner mig verkligen privilegierad som har ett sådant fantastiskt arbete. Det är på tema jag tänker avsluta veckans bloggande genom att dela med mig av mitt spännande arbete.

Till att börja med så förstår du säkert att jag är välkommen nästan överallt, för vem önskar inte att prestera mer som individ, organisation eller företag? Lägg därtill att jag genom åren (dryga 30) nu samlat på mig en viss erfarenhet som jag för varje dag känner blir mer och mer attraktiv för marknaden att kunna få ta del av. Med andra ord så känner jag mig verkligen väl mottagen oavsett vad jag befinner mig i vårt avlånga land eller för den delen även utanför landets gränser. Du som läser min blogg regelbundet vet ju att jag lever ett väldigt rörligt liv, resorna i sig kan jag gärna avstå ifrån men inte alla de trevliga och givande mötena med människor från olika delar av landet och världen.

I min roll som prestationskonsult har jag också förmånen att få möta inte bara företagsledningar och fackliga företrädare utan även de som verksamheten vilar på d v s medarbetarna. Jag menar att detta är få andra konsulter förunnat att få verka så brett som jag får göra under mina uppdrag. Utöver detta vill jag till sist men absolut inte minst lyfta fram den starka anknytning som jag har till den akademiska och vetenskapliga världen eftersom jag och mina kollegor inom Sustainable Performance bygger vårt arbete på den forskning som finns kring bl a prestationsfaktorer i arbetslivet.

Med detta ogenerade skryt om hur lyckligt lottad jag är i min roll som prestationskonsult, arbetsplats- och organisationsutvecklare tänker jag avsluta veckans bloggande med att önska dig en riktigt härlig helg.


Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: