Så bygger du ett vinnande samarbete

Torsdag tidig morgon och jag tänkte fortsätta på tråden jag började spinna igår kring det vinnande samarbetet innan jag ger mig i kast med dagens uppgifter.

Det vinnande samarbete kännetecknas av ett winn-winn för alla berörda d v s de enskilda medarbetarna, företaget och dess kunder. När jag resonerar kring det vinnande samarbetet brukar jag redogöra för grunderna bakom detta, vilka jag menar är följande:

* Alla i gruppen känner till, förstår och ställer helhjärtat upp på de gemensamma målen
* Alla i gruppen lever upp till den gemensamma värdegrunden (spelreglerna för livet på arbetsplatsen)
* Alla i gruppen gör sitt yttersta för att underlätta och ge förutsättningar för kollegorna att lyckas med sina uppgifter d v s sätter samarbetet och de gemensamma målen före den egna personliga framgången d v s inser att 1 + 1 = > 2
* Alla i gruppen ställer helhjärtat upp på och bidrar till den kontinuerligt pågående utvecklingen av samarbetet
* Samarbetsförmåga och samarbetsbidrag värderas mycket högt i bedömningen av den enskilda individen i gruppen

Vill du veta mera om det vinnande samarbetet är välkommen att kontakta undertecknad eller någon av mina kollegor på Sustainable Performance, www.sperab.se

Ha en riktigt trevlig torsdag önskar

Gert Ohlin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: