Sustainable Management kräver stor lyhördhet

Torsdag eftermiddag och jag sitter här på flygplatsen uppe i Umeå och väntar på flyget tillbaka till Arlanda och den stundande bilresan upp till Hofors senare i eftermiddag/kväll.

Tiden fram till att det blir dags att gå ombord tänker jag bl a använda till att fortsätta mitt resonemang kring Sustainable Management. I eftermiddag tänker jag påstå att Sustainable Management kräver ett stort mått av lyhördhet för både medarbetare och marknad/omvärld. Den chef/ledare som slutar att lyssna på sina medarbetare och/eller kunder, leverantörer, samarbetspartners och övriga intressenter tar samtidigt farväl av det hållbara ledarskapet. Sustainable Management innebär att så ofta som möjligt lägga ”örat mot rälsen” och lyssna för att ta in omgivningens synpunkter och tankar.

Önskar dig nu en trevlig fortsättning på både november som dagen idag

Gert Ohlin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: