Sustainable Management bygger till stor del på det Prestationsdrivande ledarskapet

Tisdag sen eftermiddag och jag skall strax ge mig iväg till Vida Arena för att beskåda min första Elitseriematch för den här säsongen. Ikväll gäller det verkligen för Växjö Lakers att bita ihop och ta tre poäng från gästande Skellefteå AIK, i annat fall blir avståendet upp till en trygg plats i tabellen alltför stort är jag rädd. M a o kan du lita på att jag kommer att göra mitt bästa för att heja fram Lakers ikväll.

Även idag kommer jag att beröra ämnet Sustainable Management genom att kort resonera kring kopplingen till det ”prestationsdrivande ledarskapet”. Du som läser min blogg regelbundet vet att jag i ett flertal inlägg beskrivit min syn på det ”prestationsdrivande ledarskapet”, men för dig som inte gör så kommer här en kort-kort beskrivning av detta:

1. En stark vilja att leda och utveckla människor byggd på en humanistisk värdegrund med utgångspunkt i ”alla vill lyckas” och vad kan jag som ledare kan göra för att underlätta detta.
2. Förmåga att motivera och entusiasmera andra
3. Leda genom tydliga mål och kontinuerlig uppföljning av dessa
4. Lyfta fram topprestationer och stödja/utveckla de som underpresterar
5. Förtroende för och tillit till medarbetarna
6. Förmåga att lyssna och ta in medarbetarnas synpunkter
7. Vilja och mod att delegera
8. Leva som du lär och kräver av andra
9. God moral och omdöme
10. Initiativ- och beslutsförmåga

Enligt min uppfattning bygger Sustainable Management till inte så liten del just på innehållet, se ovan, i det ”prestationsdrivande ledarskapet”. Är du intresserad av att veta mera kring detta är du som vanligt välkommen att kontakta mig på [email protected].

Nej, nu måste jag ge mig iväg till Vida Arena och kvällens viktiga match för Växjö Lakers.

Trevlig kväll önskar

Gert Ohlin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: