Sustainable Management kräver rätt arbetsförutsättningar

Måndag kväll och jag har precis kommit hem till Växjö efter en tur och retur till Skåne.

I fredags utlovade jag att under den här veckan resonera kring Sustainable Management utifrån ett prestationsperspektiv. Nu ikväll i tänker jag inleda veckans bloggande med den första huvudfaktorn bakom Sustainable Management, nämligen rätt arbetsförutsättningar.

Jag har ett otal gånger här på bloggen påstått att chefsrollen sällan är enkel att hantera. Ett av skälen bakom detta är att väldigt många chefer saknar tillräckligt bra förutsättningar för sitt viktiga värv att utöva ett gott ledarskap. Rätt arbetsförutsättningar behöver vi alla oavsett om vi är chefer eller inte. Är du nyfiken på vad som är ”rätt arbetsförutsättningar för en chef” är du välkommen att kontakta oss på Sustainable Performance, [email protected] eller undertecknad direkt på [email protected] .


Trevlig kväll önskar


Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: