Sustainable Management ur ett prestationsperspektiv


Fredag eftermiddag och jag är på väg att avsluta arbetsveckan, men innan jag sätter punkt så skall jag förstås skriva några rader här på bloggen.

Tidigare under veckan har jag resonerat kring begreppet Sustainable Management och hur jag definiera detta. Idag kommer jag att inleda en ny liten serie av inlägg under rubriken ovan d v s Sustainable Management ur ett prestationsperspektiv. Du som följer mig här på bloggen eller på Twitter (Twitter @GertOhlin) vet att mitt dagliga värv handlar om att stödja företag, grupper och chefer att prestera bättre, därför är förstås Sustainable Management min verkliga hemmaplan. Så vill du inte missa några tips kring hur du kan öka din prestation bör du läsa mina inlägg i nästa vecka.

Idag tänkte jag endast inleda med att nämna de huvudfaktorer som Sustainable Management ur ett prestationsperspektiv bygger på:

* Rätt arbetsförutsättningar i rollen som ledare/chef
* Det prestationsdrivande ledarskap
* Det balanserade ledarskapet
* Det lyhörda ledarskapet
* Det närvarande ledarskapet

Under nästa vecka kommer jag att resonera kring respektive huvudfaktor och dess betydelse för ett långsiktigt hållbart ledarskap d v s Sustainable Management.

Trevlig helg önskar


Gert Ohlin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: