Fega chefer ett stort arbetsmiljöproblem

Onsdag kväll och jag har precis checkat in kvällen hotell som den här gången ligger i Bohuslän. Innan jag går bort till restaurangen för en bit mat tänker jag som vanligt skriva av mig här på bloggen.

Tidigare idag hade jag ett intressant möte med en arbetsgivareorganisation där vi resonerade kring vanliga problemställningar. Det visade sig att vi båda hade en relativt likartad syn på vilka de vanligaste problemen är ute på arbetsplatserna. Ett sådant som vi hade samsyn kring var problemen som uppstår när en chef inte vågar vara en chef d v s när en chef inte vågar ta tag i enskilda medarbetare som inte ”sköter sig” eller som utgör ett problem för andra på arbetsplatsen. Jag har flera gånger påtalat behovet av ett större mod och civilkurage när det gäller hanteringen av frågor kopplade till arbetsmiljö och arbetsrätt. Enligt min uppfattning utgör chefer som inte vågar vara chefer ett stort arbetsmiljöproblem.

Ha en nu en trevlig lillördagskväll


Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: