Var ödmjuk om förtroendet sviktar

Måndag sen kväll och jag har precis kommit upp på hotellrummet efter en trevlig och god middag. Det bästa just nu hade varit om jag bara hade kunnat slänga mig i bingen, men min ständigt närvarande pliktkänsla (prestationsångest) kräver att jag först skriver några rader här på min blogg.

Mitt uppdrag idag har fått mig att fundera lite särskilt på det här med en lednings eller en chefs förtroendekapital. Det som blev extra tydligt för mig tidigare idag är nödvändigheten av en total acceptans av läget sådant det nu är, d v s det tjänar definitivt inget syfte att försöka skylla ifrån sig på omständigheter eller på omgivningen om förtroendekapitalet är naggat i kanten. För att ha en gnutta chans att reparera ett skadat förtroende krävs det i grunden en ödmjukhet inför situationen. Utan denna ödmjukhet blir endast följden att förtroendet sjunker ytterligare.

Med dessa rader önskar jag dig god natt och en fortsatt trevlig arbetsvecka!


Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: