Hur ofta viktigare än vad när vi talar förändringsarbete

Onsdag kväll och jag skall strax krypa till kojs här uppe på mitt hotell på Arlanda. I natt gäller det att samla kraft inför morgondagens 100 mila resa upp till Luleå för att lämna tillbaka min lånebil i utbyte mot min nya Audi. Innan jag kastar mig i bingen blir först några ord här på bloggen.

Bakom mig har jag två mycket intressanta dagar nere i Bohuslän och på vägen upp hit funderade jag mycket på det här ”hur” och ”vad” i samband med förändringsarbete. Inte för att jag inte tidigare känt till det, men det blev så klart för mig nu i veckan hur oerhört viktigt ”huret” är. Oavsett om förändringen i sig kan vara hur riktig och motiverad som helst, avgörs framgången nästan alltid av på vilket sätt som förändringen blir genomförd, d v s ”huret” har en helt avgörande betydelse.

Nej, nu måste jag ge mig själv chansen till lite vila för att inte riskera trafiksäkerheten på E4:an norrut mot Norrbottens huvudstad Luleå.

God natt önskas från Arlanda


Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: