Sverige ändrar skepnad vid Arlanda

Torsdag kväll och jag har precis checkat in här på mitt favorithotell i Luleå (Artic Hotel) efter den långa bilresan upp från Stockholm. Resan gick alldeles utmärkt och både väder och väglag var med tanke på årstiden det bästa tänkbara.

Under resan upp hit till Luleå idag med bilen konstaterade jag att Sverige verkligen ändrar skepnad totalt när man passerat Arlanda, åtminstone när det gäller trafiken. Upp till Arlanda ända nerifrån Skåne är trafiken nästan alltid väldigt tät och ibland även ganska hetsig. Men så snart man passerat avfarten till Arlanda noterar man helt plötsligt ett helt annat trafikklimat. Bortsett från trafiken genom städerna Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå och Skellefteå så åker man mestadels helt för sig själv, vilket är både en underlig och en skön känsla.

Nej, nu måste jag sträcka ut mig på sängen en stund för att vila efter den långa resan.

Ha en trevlig torsdagskväll önskar


Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: