Mätbara resultat driver prestation

Måndag morgon och jag sitter och lägger sista handen vid min planering inför veckan. Innan jag ger mig i kast med arbetsveckan på allvar tänker jag dela en tanke med dig här på bloggen.

I förra veckan fick jag tips om en app som heter RunKeeper och som registrerar en massa värden och resultat när du är ute och motionerar. När jag prövat på att använda appen så måste jag erkänna att den fick effekt direkt. Helt plötsligt får jag en massa värden att förhålla mig till vilket i sin tur ökade min motivation att fortsätta att motionera. Detta borde jag naturligtvis insett utan att pröva själv, för det är ju precis vad jag ”predikar” om i mitt värv som konsult d v s att leda verksamheten med mål- och resultatstyrning i stället för att detaljstyra den.

Ha en trevlig och framgångsrik arbetsvecka önskar


Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: