Lucia sprider ljus

Lucia morgon och jag skall strax sätta mig i bilen för att åka ut till veckans sista uppdrag borta på västkusten och kanske till med och jag kan lysa upp tillvaron.

Jämfört med mörkret uppe i Norrbotten där jag varit tidigare i veckan är det rena ljusterapin här nere i Småland trots att himmeln går i mörkgrått idag. Lucia har verkligen valt rätt tid på året att komma hit med sitt ”ljus i håret”. Nattens överenskommelse kring en gemensam banktillsyn inom EU hoppas jag också kan bli ett ljus i det mörker som råder över hela Europa idag. Det ser ju just nu ganska mörkt ut för de flesta branscher när det gäller utsikterna för 2013 , kanske Lucia också kan bidra med ljus även över dessa.

Stjärngossehälsningar från

Gert Ohlin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: