Nya jultraditioner

Tisdag sen kväll och jag har precis kommit upp på mitt rum här på mitt favorithotell i Luleå, Artic hotell. Utanför blåser det en isande vind det känns verkligen att jag hamnat i nordliga breddgrader.

Vi närmar oss med stormsteg Julen med alla dess traditioner och det har fått mig att tänka på det här med vilka traditioner vi har på våra arbetsplatser så här i december. Enligt mening har det inte sällan gått lite för långt med det här med julbord och julgåvor till medarbetarna. Alltför ofta ser jag det gått så mycket tradition i arbetsgivarens julbord och/eller julgåvor att det hela har gått från gåva till rättighet. Ja, till och med så långt att blir det inte lite mer eller lite bättre än föregående år så blir de flesta besvikna. Enligt min mening är det hög tid att tänka lite nytt när det gäller det här med julbordsätande och julgåvor på arbetsplatserna.

Återkommer med fler funderingar från Stockholm imorgon.

Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: