Härnösand en fin gammal stad

Tisdag kväll och jag har precis checkat in på Stadshotellet nere vid kanalen här i Härnösand. För mig känns det hela som en resa i tillbaka i tiden, ja tillbaka till 1997 då jag var här i stan en hel del i samband med ett uppdrag som chef för ortens tidning VA, Västernorrlands Allehanda. Så här femton år senare minns jag den tiden som oerhört stimulerande och spännande trots alla de tuffa beslut jag tvingades att ta och genomföra på den gamla fina tidningen.

Härnösand är som stad väldigt fin med en massa fina och välbevarade äldre byggnader. Tyvärr är kylan lite väl hård så här på kvällen så det blir nog ingen längre promenad senare i kväll eller i morgon bitt.

Trevlig tisdagskväll önskas från Härnösand



Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: