En hälsning från Idrottsgalan

Tisdag morgon och jag skall strax ned och äta frukost innan jag checkar ut härifrån mitt hotell bredvid Globen. Innan det blir frukost har jag bestämt mig för att lämna en kort rapport från gårdagskvällens Idrottsgala, som du kanske följde delar av på TV medan jag själv gottade mig i glansen av våra stora idrottsprofiler.

 

Kvällens i särklass största ovationer fick Arne Hegerfors och Patrik Sjöberg när fick ta emot sina respektive utmärkelser. Däremot gick ett påtagligt sus mellan borden när det stod klart att Lars-Göran Bengtsson fick Jerring priset, de allra flesta inklusive jag själv hade både hoppats och räknat med att Marcus Hellner skulle vinna det åtråvärda priset i år. Senare på kvällen fick jag faktiskt själv möjligheten att tala med Marcus Hellner och gratulera honom till priset som bäste manliga idrottare under året + beklaga att han inte fick Jerring priset i år heller. När jag sa till Marcus att du vinner säkert nästa år så log han lite generat. Efter Marcus enormt imponerade ikapp åkning av Northug på den sista etappen av Tour de Ski så menar jag att han redan skaffat sig en avgörande inmutning i detta pris.

 

Ha en trevlig tisdag önskar

 

 

Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: