Inte en utan flera pudlar idag

Torsdag kväll och mörkret har lägrat sig över Umeå och Umeälven precis nedanför mitt hotellfönster på 11:e våningen med en vidunderlig utsikt. Ikväll känner jag mig inte ensam eftersom jag har ett antal pudlar runt omkring benen på mig…

 

Nu tror du säkert att jag gått och blivit helt galen och skaffat mig hund eller ännu värre ett helt koppel av hundar på gamledar? Men lugn så illa är det inte – förlåt alla hundägare men jag har inget alls emot hundar trots att jag är lite hundrädd, det jag menar med ”illa” är endast med tanke på de stackars hundarna i så fall med tanke på mitt ständiga resande. Med pudlar menar jag att jag idag tvingats erkänna ett antal misstag d v s jag har bara haft att lägga mig platt på marken och bara erkänna att jag gjort fel m a o jag har insett det meningslösa i att försöka förklara bort eller skylla ifrån mig. Oavsett om detta nu var rätt taktik eller inte så har jag de där pudlarna runt benen på mig ikväll och jag säker på att jag får sängsällskap hela natten. Men jag får väl använda mig av mitt eget råd till andra nu d v s att göra fel är ibland nödvändigt för att kunna utvecklas och bli bättre. Förhoppningsvis får jag därför vaknar upp imorgon utan hundar i sängen men med nyvunnen kunskap och insikt.

 

Trevlig torsdagskväll önskar

 

 

Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: