SAS måste ha nio liv

Måndag kväll och jag har under dagen till min glädje kunnat konstatera att SAS överlevde än en gång. För min egen privata del är jag särskilt glad eftersom jag annars skulle förlora mina dryga 100 000 Eurobonus poäng.

Den fråga jag ställer mig nu är om detta är sista gången som SAS handlar i akuta ekonomiska problem, frågan är nog om detta inte var åttonde livet som gick till spillo d v s går det att rädda SAS en gång till? För egen del tror jag att SAS nu på egen hand måste se till att få luft under vingarna. Tålamodet hos ägare, banker, leverantörer för att inte säga hos kunder och anställda måste vara totalt uttömt i och med den här senaste krisen. Som flitig SAS-resenär hoppas jag verkligen att företagsledningen nu ser till att förvalta de nya förutsättningarna för bolaget på ett seriöst sätt, för annars är det säkert god natt för alltid för bolaget.

Jag önskar dig en trevlig fortsättning på veckan!

Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: