Dagen efter Idrottsgalan

Tisdag tidig kväll och jag har precis kommit fram hit till Stenungsbaden Yacht Club efter en halkig och snöig resa uppifrån huvudstaden. På vägen hit har jag haft gott om tid att reflektera över gårdagskvällens trevliga gala på Ericsson Globe Arena.

Rubriken på dagens lilla inlägg får du inte tolka fel eftersom jag inte alls har några ”dagen efter besvär”. Eftersom en lång och förväntad besvärlig bilresan låg framför mig idag så blev det en lugn men mycket trevlig afton för min del. Mina reflektioner har istället handlat om våra många fantastiska idrottsutövare och deras fokus på resultat. Ingen utav dem som var nominerade till priserna igår har fått något gratis, förutom talang ligger det oerhört mycket träning och fokus bakom deras imponerande framgångar. Vårt Top Performance projekt syftar till att ta reda på vilka de viktigaste faktorerna är när det gäller en idrottsförenings framgångar och vilka utav dessa som kan appliceras på arbetslivet. Gårdagskvällen var i detta sammanhang mycket inspirerande som du säkert förstår.

Önskar dig en trevlig tisdagskväll här ifrån Stenungsund

Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: