Hållbar prestationsutveckling

Sent tisdag kväll och jag har precis kommit hem efter en spännande dag uppe i Skövde som precis som mina flesta dagar handlat om hållbar prestationsutveckling. Mitt och mina kollegors arbetsfält är som du säkert förstår väldigt stort så det saknas verkligen inte vare sig efterfrågan eller utmaningar.

På tal om utmaningar så är en av dessa att få företagsledningarna att inse vilken, ofta, enorm potential som finns i den egna organisationen genom att förbättra dess förutsättningar att prestera. Jag har ett otal gånger här på bloggen framfört min käpphäst om att ”alla vill lyckas och vara framgångsrika i arbetet”, tyvärr är verkligheten fortfarande så att det endast är ett fåtal som har sådana förutsättningar för sitt arbete att detta är möjligt. Därför är mitt och mina kollegors arbetsfält ofantligt stort så det saknas verkligen inte utmaningar för oss.

Nej, nu är timmen så sen att jag måste dra mig tillbaka och samla kraft inför morgondagens arbete med hållbar prestationsutveckling.

Sov så gott så hörs vi imorgon!



Gert Ohlin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: