Våren är här!

Måndag kväll och jag kan meddela att våren är här, 15 grader varmt och strålande solsken i kombination med kolsvarta isar och knoppar som sväller ikapp med varandra. En bättre början på arbetsveckan har jag svårt att önska mig. Tidigare idag har jag varit fram och tillbaka till Halmstad och bara suttit i bilen och njutit av livet på vägen dit och hem igen.

 

Under resan hem diskuterade jag men en kollega hur oerhört fort tiden går så här års, till skillnad mot hösten är våren en tid med fart och fläkt både arbetsmässigt och i naturen. Under våren har vi också ett antal helger som minskar ned antalet arbetsdagar så för egen del har jag inte många lediga dagar kvar tills jag tar min årliga vårsemester och far ned till franska Rivieran på min motorcykel. När jag väl är hemma igen i slutet på maj är det bara en så där 6 veckor kvar innan sommarledigheten, ja helt plötsligt börjar jag fundera på sommaren. Men det kanske inte är så konstigt i det fina vårvädret?

 

Ha nu en härlig vårvecka så hörs vi ifrån Övertorneå i morgon kväll (där uppe är nog våren ganska avlägsen kan jag tänka mig).

 

 

Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: